keskiviikko 9. maaliskuuta 2016

Remontinkorjuuta ja huoltohommia.

9.3 Keskiviikko?

Tänään reitit kulkivatkin aivan hotellin lähistöllä pyörien, ainoastaan aamun lähtö oli n. 15km päässä , josta kuskit suuntasivat takaisin kaupungin liepeille!
Lähtö tapahtui yhteislähtönä, luokittain! Kota oli tuttuun tapaan aamun ensimmäisessä ryhmässä, muiden sbs laitteiden ja autojen kanssa.
Lähtö tapahtui ja Risto , Katjan kanssa saivat heti hyvän vireen päälle, kadoten dyynistä aavikkoa näkymättömiin!! 😎 Muutama autokunta puolestaan otti lämmöt kohdilleen, niin kuskien kuin "lapiomiesten" osalta heti alussa, toiset jäivät jumiin heti ensimmäiseen dyyniin , toiset vasta seuraaviin!!!

Pyörien lähtö oli vuorossa puolentunnin kuluttua ja odottelimme Mikkoa lähtöön kuvattavaksi, Reijolla tänään kisan toinen vapaapäivä joten siviilipyörä oli taas ahkerassa käytössä.Juuri ennen Mikon  starttia Näpä soitti että vetarista murros murskaksi camelgrass puskaan, niinpä kota kolmivetoisena nilkuttaen kohti lähtöpaikkaa!! Mesestä perälauta auki, kota puoliksi laudalle ja ylös, akkupulttipyssy esiin ja ripustukset purkuun!!

Lopulta se oli vartin hitsi kun uusi vetari oli paikoillaan ja matka jatkui!! Huolto lähti siirtymään kohti päivän ainoata varsinaist huoltopaikkaa, jossa kuskit kävisivät kolme kertaa.
Aurinkoisessa säässä, dyynillä odotellessa kuvailimme myös muiden kisailijoiden tyylinäytteitä hiekassa ajamisessa! On muuten veikeä vekotin sellainen yamahan tonninen sbs, sekventiaalilootalla !! (Toim. huom.!! kartsakin tahtoo sellasen)

Kuvailun lomassa Näpä soitti että huollonremonttia olisi tarjolla, kota oli tullut dyynin ylityksestä alas, ensin nokalleen, siitä katolleen , ohikiitävän hetken pysyen  pystyssä varapyörän varassa ja pomppuloikalla takas pyörilleen!!! alastullessa napsahti molemmat alatukivarsien pultit poikki. Kuskit kuitenkin kunnossa, kiitos kunnon vöiden ja uusittujen turvakaarien. Hetki mietittiin vaihtoehtoja , miten saada uudet pultit toimitettua dyynin juureen , tielle kuitenkin matkaa n. 3,5-4 km, eikä mesen maasto-ominaisuudet välttämättä riitä. Ratkaisuksi muodostui että järjestäjien puheille, kertoen että tiimin laite hiven särki ja jos saadaan osat toimitettua voidaan laite ajaa ominvoimin pois eikä tarvitse odottaa iltaa ja jörjestäjen kyytiä.
Lupa pelastusoperaatioon saatiin ja apuun hälytettiin päivystävä vapaapäiväläinen, Reijo , kera pyörän!! Akkurälläkkä, uudet pultit yms. tarvikkeet reppuun, Näpältä kohteen koordinaatit ja pelastusoperaatio voi alkaa.

Huoltotiimi jäi odottamaan Mikkoa chekpointille , josko myös ktm tarvitsisi huoltoa, mikolla kuitenkin kaikki ok, ainoastaan bensaa huolto tyrkytti väkisin painoksi dyynikikkailuihin.
Eipä aikaakaan kun Kota saatiin turvallisesti "kotiutettua" ja pääsipä niin Reijo kuin Risto antamaan haastattelun tv kameroiden edessä, saas nähdä päätyykö kommentit lopulliseen youtube/tv versioon??

Hotellille saavuttuamme  tarkistimme vielä kodan perusteellisemmin mahdollisten muiden vaurioiden varalta, mutta tiimillä oli onnea kun materiaalivauriot jäivät kahteen tukivarrenpulttiin.
Kota on siis jälleen valmiina huomista dynerace päivää varten.

Myös Mikon pyörää huollettiin, parannettiin rakettien ja "hätäveden" kiinnityksiä että pysyvät röykytyksessä paremmin mukana. Sitten olikin jo iltaruokailun aika, jälleen perinteistä Marokkolaista syötävää runsaasti.
Kyllä uni varmasti maistuu koko tiimille , tuulisessa Marokon säässä vietetyn päivän jälkeen. Huomenna uudet höpinät 😁

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti