torstai 12. helmikuuta 2015

Ja tarina jatkuu...

Homma oli siis polkaistu käyntiin.

Hetki mentiin sellaisessa klassisessa häröpallossa. Kaikki touhusivat kauheasti, eikä kukaan oikein tiennyt, mitä olisi oikeasti kannattanut tehdä.Kun se alkuhuuma laantui alkoivat hommat hakemaan uomiaan. Aloitettiin yhteistyökumppaneiden kartoitus. Lisäksi pähkäiltiin mistä muista asioista saataisiin helpotusta matkan rahoitukseen. Meikäläinen sai nakin ruveta kartoittamaan todellisia kuluja. On muuten aikamoinen homma vertailla ja laskeskella eri vaihtoehtoja.

Kotisivuthan pitää tietysti teamilla olla. Tähän hätään liihotti Kati kaupoille.com:sta. Kati on osoittanut yli-inhimillisen pitkää pinnaa kanssamme. Olemme varmasti hermoja raastavia asiakkaita. Kenelläkään ei ollut mitään tietoa kotisivujen ylläpitämisestä, saatika sitten luomisesta. Katilla oli tähän ratkaisu. Selkeät kuvalliset rautalankaohjeet, joista täysi maallikkokin ymmärtää mitä pitää tehdä. Päädyimme pakettin, jossa kaupoille.com teki sivut valmiiksi ja me vain päivitämme niitä.

No mutta hei, tarvitaanhan me logokin. Maiju Hirvonen vastasi huutoomme ja piirteli meille logon.
Logo oli ensimmäinen asia projektissamme, joka aiheutti voimakasta keskustelua. Onneksi porukkamme on jo vuosien varrella hitsautunut tiiviiksi "perheeksi". Jos näin ei olisi ollut, olisi jo heikompi jättäytynyt pois reissusta. Itse koen juuri tämän yhteishengen, ja sen, että voi sanoa suoraan mielipiteensä, vain ja ainoastaan vahvuutena. Reissuilla kun tulee tiukka paikka tulee sanottua asioita joita ei tarkoita. Väsymys ja stressi kilpailutilanteessa tuo herkästi ihmisen huonoja puolia esiin.
Onneksi porukkamme on keittänyt toisiaan jo sellaisissa käärmekeitoissa, että ihan helpolla emme hätkähdä. Mitä piukempi paikka sitä paremmin tiimi toimii.

Nyt oli siis hoidossa budjetti ja kotisivut. Kotisivujen kylkeen päätettiin luoda tilit sosiaaliseen mediaan. Mikko ja Juha hoitelivat tämän homman.

Mikko alkoi pohtia olemassa olevan kalustonsa sopivuutta matkalle. Samassa heräsi kysymys: mitä kaikkea oma koneeni vaatisi, jotta selviytyisi koitoksesta? Joulun pyhien jälkeen raahasin ajokkini luottohuoltomieheni talliin ja siitähän se lähti. Ehtoon mittaan oli RZR kokenut "pienen" kevennyksen. Olisihan helpointa alkaa rakentamaan kun purkaa ensin täysin osiin. Laitteeni, joka on ristitty Kota RZR:ksi oli nyt ilman katteita ja turvakaaria jne. Kota lastattin autoon ja se matkasi Naantaliin offroad-velho Kankun pajalle. Seuraavaksi irrotettiin moottori, variaattori, jakolaatikko, takaperä jne.
Ja kun vauhtiin päästiin, huomattiin laitteen olevan ihan liian pitkä. Etupäästä päätettiin poistaa "turhaa" tavaraa ja saman kohtalon koki myös takapää. Juha oli myös alkanut tuunaamaan laitettaan. Honda on todella hyvä aihio, mutta aina on työtä.

Mikko soitti ja otti jutuksi mielenkiintoisen pyörän. Oli tullut vastaan erittäin hyvä aihio, josta tehdä pyörä reissulle. Pientä pohdintaa ja vatvomista, ja kappas Mikko huomasi olevansa matkalla Helsinkiin MP-messuille hakemaan uutta pyörää.

Tukijoitakin on alkanut pikkuhiljaa tippumaan. Tässä vaiheessa mukana ovat: Kaupoille.com, Hatka, Kaivuumestarit, Sakmir, T:mi Viimi, Ostoparatiisi.com, Multioil sekä Metsämaan metsäajo Oy.

Olemme myös sopineet esillä olosta Mylly Motor Show:ssa äitienpäiväviikonloppuna sekä Pyhäjärvi-messuilla muutama viikko Motor Show:n jälkeen. Myös Raision UA:n järjestämässä Nilfisk rallissa 6.6. tulemme olemaan paikalla. Viihdytämme yleisöä tarjoamalla ajoesityksiä sekä aktiviteetteja lapsille.

Seuraava tapahtuma jolla tuetaan Tuareg 2016 projektia on Ystävänpäivä pöristelyt Loimaalla 14.2 klo.11.00.
Lue lisää kalenteristamme.

Terveisin
Näpä
ortf.fi

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti